woensdag 8 februari 2012

Delfts Blauw - Delft Blue



I'm inspired by the Dutch "Delft Blue" style nowadays. And so I've created a Delft Blue pattern, background, and Iphone wallpaper haha.

I started off drawing some vector images with Illustrator. I actually copied some photo's I've Googled and recreated them in Illustrator as drawings haha.
I only made 6 drawings, because I was getting drowsy and wanted to finish before I fell asleep entirely......












After the images, I created a tile.



And to give you a general idea of how it's supposed to look like together:



After which I decided to make a pattern in PS.



AND THEN I figured, what the h*ck, let's just paste something else on and create a wallpaper for my Iphone.....



And guess what.....I'll continue working with this theme untill I get bored with it and put it in the back of my memory files......haha. 

17 opmerkingen:

  1. Beste Uma,

    Kun je deze afbeelding ook ergens online terugvinden in illustrator bestand. Bijvoorbeeld via shutterstock? Ik zou de afbeelding graag gebruiken voor de belettering van een "scooter"?

    Ik hoor het graag van je.

    Alvast bedankt,

    Lianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lianne,

      De afbeeldingen heb ik van een jpeg. bestand zelf in Ai nagemaakt. Ik kan je wel een eps. bestandje sturen want de resolutie van de originele afbeeldingen zijn niet geschikt om op welk ondergrond dan ook te laten bedrukken haha.
      Moet het even gaan zoeken in m'n oude files. Als je me een e-mail adres geeft stuur ik het je z.s.m. toe.

      Thx 4 the comment!

      Uma

      Verwijderen
    2. Ik vind hem erg leuk gelukt! Je kunt me per e-mail bereiken op lian3000@hotmail.com

      Daar zou je mij wel heel blij mee maken!

      Bedankt! Lianne

      Verwijderen
    3. Wat jammer dat het me nu niet lukt je te benaderen!

      Kun je mij laten weten of je mijn berichten wel ontvangt?

      Ik hoor het graag van je!

      Groetjes, Lianne

      Verwijderen
  2. Hoi Uma,

    Ik heb geen idee of mijn e-mail adres gisteren nog is doorgekomen. Maar je zou mij erg blij maken als je het stuurt naar Lian3000@hotmail.com.

    Bedankt!!!

    Lianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Uma,

    Ik heb het idee dat mijn reacties niet doorkomen... Waarschijnlijk mag je geen e-mailadres noemen in een reactie?

    Ga het toch nogmaals proberen, maar dan een beetje omslachtiger :) : Lian3000

    @hotmail

    .com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tot op heden heb ik nog geen reactie mogen ontvangen, kun je mij nog wel verder helpen?

    Please let me know!

    Bedankt!

    Lianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh jeetje! Het spijt me heel erg dat ik je berichten niet heb beantwoord.
      Maar ik had een tijdje problemen gehad met de computer.
      Ik ga nu pas weer verder met bloggen en vrees dat je de file niet meer nodig hebt.
      In ieder geval nogmaals mijn excuses. Ik vind het erg spijtig dat je al die tijd tevergeefs heb moeten wachten op antwoord.

      Verwijderen
  5. Hoi Uma, wat een leuke plaatjes. Zeker die van de koe. Ook ik vroeg me af of je ze misschien al illustrator file hebt. Ben ook ergens mee bezig en zou graag jouw plaatjes gebruiken. Mits je het goed vind natuurlijk.

    Groet Lon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals ik Lianne van der Velden heb beantwoord, moet ik ook jou mijn excuses aanbieden voor het nalaten antwoord te geven op je vraag. Ik heb destijds problemen gehad met mijn computer en met geluk wat bestanden kunnen redden.
      Mocht je de file toch nog willen hebben kan ik deze alsnog naar je sturen.

      Verwijderen
  6. Beste Uma,

    Sorry dat ik je zo blijf berichten, maar ik was benieuwd of je nog in de gelegenheid bent om mij het bestand toe te sturen?

    Ik hoor het graag van je!

    Met vriendelijke groet,

    Lianne van der Velden

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo!

    Ik mag voor een hele lieve vriend een trouwkaart maken, waarbij hij met een knipoog Oer-Hollands op de foto staat in klederdracht.

    Zou je het leuk vinden als ik daar het grote patroon voor gebruik ? Mag dat?

    Ik zie dat je eerder iemand zelfs de eps gestuurd hebt, ik zou het erg leuk vinden om het te gebruiken... ik hoop dat je t leuk vindt, dankjewel voor de prachtige afbeeldingen!
    Lesley

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals ik Lianne van der Velden heb beantwoord, moet ik ook jou mijn excuses aanbieden voor het nalaten antwoord te geven op je vraag. Ik heb destijds problemen gehad met mijn computer en met geluk wat bestanden kunnen redden.
      Ik vrees dat je de file niet meer nodig hebt.
      Nogmaals mijn excuses en hoop dat je desondanks toch een mooie trouwkaart voor je vriend hebt kunnen ontwerpen.

      Verwijderen
  8. Beste Uma,

    Ik ben voor een klant op zoek naar een vectorbestand van een delfts blauwe tegelwand en kwam deze tegen.
    Is het mogelijk gebruikt te maken van deze wand en tegen welke vergoeding?

    Gr.

    Arjan

    arjan@exposurecompany.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals ik Lianne van der Velden heb beantwoord, moet ik ook u mijn excuses aanbieden voor het nalaten antwoord te geven op uw vraag.
      Ik vrees dat u de file niet meer nodig heeft.
      Alsnog mijn excuses voor het niet reageren op uw voorstel.

      Verwijderen
  9. Dear Uma. I hope this medium still works since the last dates are all from 2013. I live in Canada and I am interested in using one of your pictures, the tulip. Originally I was Dutch but when I came to Canada in 1957 my name was changed from van der Werff to Vanderwerff. If you prefer to correspond in Dutch that would be OK with me also. Ik lees en schrijf nog steeds in het Nederlands. Met vriendelijke groeten, Hans Vanderwerff

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo mr. Vanderwerff,

      Mag ik vragen voor welk doeleinde u de afbeelding wilt gebruiken? Dan weet ik in welk bestandsformaat ik het moet opslaan. Met vriendelijke groet,

      Umakorn Brouwers

      Verwijderen